De crypto-imperium van Andrew Tate valt in duigen: Munten verliezen 99% van hun waarde.

Image here

In de wereld van cryptocurrency proberen beroemdheden met regelmaat hun intrede te doen door middel van eigen munten. Andrew Tate, een controversiële figuur op sociale media, ligt wederom onder vuur omdat de door hem gepromote memecoins vrijwel allemaal 99% van hun waarde hebben verloren.

Tate en het falen van memecoins

Sinds 7 juni is Tate betrokken geweest bij diverse op Solana (SOL) gebaseerde memecoins. Deze munten staan erom bekend geen intrinsieke waarde te bezitten en zijn uiterst speculatief en risicovol. Hij promootte meer dan tien tokens, waarvan de meeste snel in waarde daalden. Uit een analyse van Bubblemaps bleek dat de Germany Token ($GER) — een van de vroegere aankopen van Tate — binnen twee maanden met 99% daalde. Een bepaalde groep wallets bleek 30% van de totale voorraad te bezitten.

Ondanks de volatiliteit van memecoins weten sommige handelaren toch winst te maken in deze onvoorspelbare markt. Zo behaalde een slimme handelaar onlangs meer dan 550.000% winst door $1.000 te investeren in de memecoin sunwukong (SUNWUKONG), die binnen twee dagen naar $750.000 steeg.

Manipulatie en de invloed van beroemdheden in crypto

Tate is niet de enige beroemdheid die zich mengt in de cryptoscene. Andere prominenten zoals Caitlyn Jenner en Iggy Azalea hebben soortgelijke tokens gepromoot. De meeste van deze munten, gelanceerd op het Solana-netwerk in juni, verloren snel aan waarde. De Roost (ROOST) token, gepromoot door Tate via merchandise-video's en social media, zag meer dan 90% van zijn waarde verdwijnen na promotie. Coffeezilla, een gerenommeerde online onderzoeker, onthulde op 19 oktober dat de wallet van het project gehackt was, met de identiteit van de dader onbekend. Tate leek onaangedaan en beweerde op X dat hij de kracht had om "elke willekeurige munt op te pompen". Dit roept vragen op over de mate waarin Andrew Tate betrokken is bij marktmanipulatie en ‘pump-and-dump’-praktijken.

Beroemdheden kunnen cryptomunten gemakkelijk promoten, met trouwe volgelingen die vaak ongeacht de munt blijven investeren. Deze memecoins zijn echter vaak niet duurzaam. Uit gegevens van crypto-analist Slorg blijkt dat meer dan de helft van de door beroemdheden gepromote memecoins binnen een maand na lancering minstens 99% van hun waarde verloor.

Blijf altijd een stap voor. Sluit je aan bij onze Discord-community met meer dan 12.000 leden. Bespreek de nieuwste crypto-trends en verwachtingen en blijf op de hoogte van alle verdere ontwikkelingen. Doe mee!

Featured Stories

Image here
Niews

Cryptobeurs aandelen stijgen met 160% na overnamepoging van Trump

Op 18 november schoten de aandelen van de cryptobeurs Bakkt omhoog met maar liefst 162 procent, te m...
Image here
Crypto

Ripple-topman: 'ETH overtrof XRP door rechtszaak' - gebeurde al jaren eerder

De Amerikaanse toezichthouder, de Securities and Exchange Commission (SEC), heeft volgens de directe...
Image here
Niews

Bitcoin ETF's schieten omhoog en bezitten nu 5% van alle BTC

De populariteit van spot Bitcoin (BTC) Exchange Traded Funds (ETF's) onder investeerders neemt gesta...